tisdag 10 november 2009

Svininfluensan

Ja detta gissel som har drabbbat oss eller har det det. Eftersom jag nu tillhör den berömda "riskgruppen" eller vad den nu heter har jag blivit rekommenderad att vaccinera mig.
Bjurholms hälsocentral som det nu heter, förut hette det vårdcentral om folk blir eller blivit friskare vet jag inte.
I  alla fall har beslutats att vaccinering skall ske mellan 13.00 till 16.00 torsdagar och fredagar.
Eftersom jag slutar 15.00 så måste det ju bli efter den tiden jag kan vaccinera mig. (Arbetsgivaren har beslutat att vaccination skall ske utanför arbetstiden. "Posten") I torsdag förra veckan var mitt första försök  vid besök 15.00 var vaccinet slut. Nästa dag Fredag försökte jag igen kom tillbaka efter turen 13.00 kollade in hälsocentralen;trafikkaos bilar stod härs o tvärs. Där kan man ju inte ställa sig i kö när man har jobb att göra.
Åter på besök 15.00 vaccinet slut. Jag får väl göra ett nytt försök på Torsdag igen men man tvivlar ju på att det ska gå någe bättre. Och på Fredag ska jag på kurs i Lycksele slutar ca 16.00 i Lycksele så då går de ju inte heller. Så är det nån som har ett tips hur jag ska bära mig åt.

                                           Snart är det dags igen.

Vi hörs

Inga kommentarer: